Határtalanul! Bethlen Gábor és Erdély aranykora!

hatartalanul

Előkészítő óra anyagai

Képek

Czimrások Dél-Erdélyben a Határtalanul pályázattal

Iskolánk, a Budapest XVII. Kerületi Czimra Gyula Általános Iskola 2018. április 26. és 29. között a Határtalanul pályázat keretén belül negyven diákkal Dél-Erdélybe utazott. Utunk során történelmi helyszíneken jártunk, melyek a magyarság és az ország történelmének jelentős  állomásai. Arad (Városháza, Minorita templom, Főtér, Kultúrpalota, Szabadság-szobor, 13 aradi vértanú emlékműve), Marosillye (Bethlen Gábor szülőháza), Gyulafehérvár (városnézés, Szent Mihály székesegyház, ortodox katedrális), Vajdahunyad (vár), Déva (vár, Magna Curia), Temesvár (városnézés) városaiban tett séták mellett, Erdély természeti szépségeit is csodálhattunk a Piski arborétumban és a Csolnakos tónál és persze a buszból kitekintve folyamatosan elbűvölt a Kárpátok hegylánca. Megrázó látogatást tettünk a Szászvárosban működő Szent Erzsébet Gyermekotthonban, ahova nem üres kézzel mentünk, de ahonnan könnyes szemmel és teli szívvel távoztunk. A dévai csángók történetét és néprajzát ismertük meg Csernakeresztúron a tájházban és szembesülhettünk az összetartozás erejével. Megtapasztaltuk a helyiek vendégszeretetét. Diákjaink kiselőadásokkal készültek és közösen feladatlapokat oldottak meg, kézműves tevékenység és mesejáték is szerepelt a programjaik között. A négy nap gyorsan eltelt, és életre szóló emlékekkel tértünk haza.